29. šolski parlament – Šolstvo in šolski sistem

»Kot majhni otroci smo komaj čakali, da zakorakamo skozi šolska vrata ter postanemo najmlajša generacija na šoli. Sami nismo vedeli, kaj nas čaka in kako nam bo,« je eden od učencev izjavil na začetku svoje predstavitve. Letošnja tema šolskega parlamenta nas je vodila k razmišljanju o dobrih ter slabih lastnostih osnovne šole.

V četrtek, 7. 2. 2019, je v šolski predavalnici potekal že 29. šolski parlament – Šolstvo in šolski sistem.

Parlament je potekal v dveh delih: prvo in drugo šolsko uro so svoj pogled predstavili mladi delegati od 2. do 5. razreda ter podružnice, tretjo, četrto in pa peto uro pa so svoje zamisli lahko na govorniškem odru izlili delegati in predstavniki od 6. do 9. razreda. V obeh delih je mlade parlamentarce najprej pozdravil mentor šolske skupnosti učitelj Franci Kravcar, nato pa še predsednica skupnosti učencev Urška Strahinič.  Nagovorila nas je tudi pomočnica ravnatelja Aleksandra Gričar, ki je nadomeščala  ravnatelja Rada Kostrevca.

Osrednja tema šolskega parlamenta se je zdela vsem udeležencem izjemno zanimiva, zato je naša debata gladko tekla. Na letošnjem srečanju smo posebno pozornost namenili naslednjim podtemam: kreativni kotički, uvajanje učencev v uspešno učenje, odnos učitelj–učenec in med vrstniško nasilje.

Vsak oddelek je imel pred tem dogodkom čas za predstavitev razmišljanj v razredni skupnosti. Že v teh predstavitvah je bilo izraženih veliko pametnih in dobrih idej ter podprtih argumentov, ki  smo si jih predstavniki šolske skupnosti pridno zapisovali.

Letos smo parlament vodile Urška Strahinič, Sara Kravcar in Alina Gričar.

Skupne ugotovitve so bile:

  • KREATIVNI KOTIČKI: Učenci nižje stopnje si želijo svoj prosti šolski čas preživeti v učilnicah, kjer jim bodo omogočena omizja z družabnimi igrami. Želijo si tihega učenja v predavalnici. Za to smo v letošnjem šolskem letu že poskrbeli, saj imajo učenci skoraj vsak dan v tednu možnost tihega učenja v predavalnici. Izražena je bila tudi želja po mirnem prostoru za počitek in dremanje.
  • UVAJANJE UČENCEV V USPEŠNO UČENJE: Učenec se mora učiti sproti, predvsem pa pravilno in učinkovito. V nekaterih razredih so si učenci že sami organizirali medvrstniško pomoč.
  • ODNOS UČITELJ – UČENEC: Glasno smo povedali, da nekateri učitelji ne ocenjujejo pravično oz. da imajo do nekaterih učencev neprofesionalen odnos, kar pa potem vpliva na učenca in njegovo zbranost in odnos do predmeta. Predstavniki učencev so govorili o sanjskem učitelju, ki da mora biti organiziran in vzor učencem, ki spoštuje učence, je poslušen in pa radoveden ter tudi strog. Tudi tukaj velja tisto zlato pravilo : Bodi to, kar želiš, da so drugi do tebe.
  • MED VRSTNIŠKO NASILJE: Tudi na naši šoli je čutiti vrstniško nasilje. Pa je edina rešitev tega nasilje? Letošnje šolsko leto smo že imeli nekaj primerov nasilja, ki je bilo primerno kaznovano. Učenci so povedali, da se v primeru nasilja obrnejo na koga od starejših  in odgovornejših, problem oz. spor pa se skuša na šoli  rešiti s pogovorom.

Na območnem parlamentu, ki bo potekal na OŠ Šentrupert v petek, 1. 3. 2019, bodo našo šolo zastopale učenke Alina Gričar, Sara Kravcar, Pika Prosenik, Laura Kovačič Lovšin in Lunja Kotar. Želimo jim, da bodo jasno in razumno podale ideje, zamisli in predloge, ki smo jih oblikovali na naši šoli.

Predsednica skupnosti učencev  Urška Strahinič, 9. c

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost